۱۳۸۶ اسفند ۲۶, یکشنبه

فرمانده بعدی باید برای اقدام نظامی آماده باشد

سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به چند کشور منطقه از امروز آغاز می شود. دانا پرینو، سخنگوی کاخ سفید در باره اهداف سفر دیک چنی به خاورمیانه گفت تلاش رژیم تهران برای دستیابی به سلاح هسته ای و دخالت این رژیم در امور همسایگان باعث نگرانی کشورهای منطقه، ایالات متحده و اروپا شده است. این موضوعات در جریان سفر معاون رئیس جمهور آمریکا و دیدارهای وی با سران برخی کشورهای منطقه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
همزمان روزنامه ینی شفق چاپ آنکارا نوشت موضوع رژیم تهران در صدر اهداف سفر دیک چنی به ترکیه قرار دارد.
این روزنامه افزود دیک چنی در دیدار با عبدالله گل (رئیس جمهور)، رجب طیب ارودغان، (نخست وزیر) و ژنرال یاشار بیوک، (رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه) در مورد مسایل مختلف گفتگو خواهد کرد. ولی در محافل سیاسی و خبری شایع است که موضوع رژیم تهران در صدر گفتگوهای وی قرار دارد.
در همین حال روزنامه واشنگتن پست طی مقاله ای با اشاره به استعفای دریادار ویلیام فالون، فرمانده نیروهای آمریکايی در خاورمیانه نوشت شكی نیست كه فرمانده جدید نیروهای آمریكا در خاورمیانه باید آماده دست زدن به اقدام نظامی علیه رژیم تهران باشد.
دریادار ویلیام فالون هفته گذشته به دلیل اختلاف نظر با مقامات کاخ سفید بر سر نحوه برخود با رژیم تهران از سمت خود استعفا داد.
iranpress

هیچ نظری موجود نیست: