۱۳۸۷ فروردین ۲, جمعه

کشته شدن یک فرمانده پلیس در شمال افغانستان

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی :مقامات می گویند در پی تیراندازی افراد مسلح ناشناس، فرمانده پلیس شاهراه قندوز- بندر شیرخان در ولایت قندوز کشته شده است.
محمد ایوب سالنگی، فرمانده پلیس قندوز، به بی بی سی گفت عبدالودود، فرمانده پلیس شاهراه قندوز، شب گذشته در هنگام گشت زنی، در منطقه آلچین، در ده کیلو متری شمال مرکز این ولایت، کشته شده است.
به گفته آقای سالنگی در این حادثه به دو نفر دیگر، که همراه او بودند، آسیبی نرسیده است.
فرمانده پلیس قندوز گفت تحقیقات در این مورد ادامه دارد و عملیات جستجو برای بازداشت عاملان قتل فرمانده پلیس شاهراه قندوز آغاز شده است.
اما ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، مسئولیت این حادثه را از جانب گروه خود به دوش گرفته و ادعا کرده است که افراد وابسته به این گروه یک موتر (خودرو) پلیس را با تمام سرنشینان آن از بین برده اند.
این در حالی است که طالبان در روز چهار شنبه گذشته (۲۹ حوت / اسفند ۱۳۸۶) ادعا کردند که با حمله بر ماموران پلیس یک مامور پلیس را کشتند و یک تن دیگر را زخمی کردند.
اما مقامات پلیس قندوز این ادعای طالبان را رد کردند و این حادثه را سو تفاهم میان ماموران پلیس خواندند که در آن به کسی آسیبی نرسید.
انفجار در مزار شریف
در همین حال بر اثر انفجار یک بمب جاسازی شده در کنار جاده در شهر شمالی مزارشریف، پنج نفر غیرنظامی زخمی شده اند.
عبدالرووف تاج یک مقام پلیس ولایت بلخ به بی بی سی گفت این بمب در یک سطل کثافات (آشغال) در برابر ساختمان یک مرکز فروش کامپیوتر و تلفنهای همراه جاسازی شده بود.
این مقام پلیس ولایت بلخ گفت افراد زخمی شده به بیمارستان منتقل شده و وضع سلامتی آنان خوب است.
مسئولیت این حادثه را هنوز هیچ فرد و یا گروهی به دوش نگرفته است

هیچ نظری موجود نیست: