۱۳۸۶ اسفند ۲۷, دوشنبه

نمایش انتخابات؛ تظاهرات چند هزار نفری در ياسوج

به گزارش آزانس خبری تفتان به نقل از تابناک با مشخص شدن نتايج همه حوزه‌هاي انتخابيه كشور به جز تهران، چند هزار نفر از مردم در ياسوج مقابل دفتر نماينده ولي فقيه در استان كهگيلويه و بويراحمد و نماينده مجلس خبرگان رهبري در ياسوج تجمع كردند.
حاج محمد زارعي، كانديداي حوزه بويراحمد و دنا كه ادعا داشت در انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي، عدالت در اين حوزه انتخابيه رعايت نشده است، گفت: از طرفداران خود كه امروز در اين مكان تجمع كرده‌اند، انتظار دارم كه در نهايت آرامش خواسته‌هاي خود را مطرح كنند، چون هرگونه بي‌نظمي و رعايت نكردن مقررات قانوني، ما را به مقصود نمي‌رساند.
وي اظهار داشت: از حقوق شما مردم كه به بنده رأي داده‌ايد، از طريق اعتراض به شوراي نگهبان، ستاد انتخابات استان و وزارت كشور دفاع خواهم كرد.
بر پايه اين گزارش، تجمع‌كنندگان در حين صحبت‌هاي كانديداي مورد حمايت خود، شعار «استاندار بي‌سواد، استعفا استعفا، عدالت، عدالت» و «يا مرگ يا عدالت» را سر مي‌دادند.
پس از سخنراني زارعي، تجمع‌كنندگان به دفتر نماينده ولي فقيه در استان نزديك‌تر شدند و خواستار ملاقات و سخنراني آيت‌الله ملك حسيني شدند كه پس از مدتي، رئيس حوزه علميه ياسوج با قرار گرفتن در پشت بام دفتر نماينده ولي فقيه با بلندگوي دستي با تجمع‌كنندگان سخن گفت.
حجت‌الاسلام پايدار در اين تجمع گفت: اگر ادعا داريد، مواردي در انتخابات حوزه بويراحمد و دنا صورت گرفته است، با ارائه مستندات قانوني به هيأت‌‌هاي اجرايي و نظارت شوراي نگهبان مراجعه و پيگيري‌هاي لازم را انجام دهيد.
وي در اين تجمع اعتراض‌آميز، طرفداران اين كانديداي مستقل را به آرامش دعوت كرد و از آنان درخواست كرد كه جايگاه را ترك كنند، ضمن آن‌كه پيام آيت‌الله ملك‌حسيني را مبني بر آرامش و رعايت قانون به آنان گوشزد كرد.
در همين حال به نوشته «ياسوج‌نيوز»، رئيس ستاد رايحه خوش خدمت در كهگيلويه و بويراحمد خك گفت: در هشتمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه شهرستان‌هاي بويراحمد و دنا، تقلب آشكار صورت گرفته است.
محمد رحيم دهرابپور، در جمع هواداران غلام محمد زارعي، كانديداي هشتمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه بويراحمد و دنا كه در جلوي خانه وي تجمع كرده بودند، افزود: در انتخابات مجلس در اين حوزه با قانون‌شكني‌ها و زورگيري رأي مردم عوض شده است.
وي اظهار داشت: مسئله تخلف‌هاي زياد انتخاباتي براي مسئولان استاني مشهود و روشن بوده، ولي دست آنها بسته است و نمي‌توانند كاري بكنند.
بازرس ويژه نهاد رياست‌جمهوري در استان اظهار داشت: در تماس تلفني كه با شوراي نگهبان كشور داشته‌ام، اعلام كرده‌اند كه تخلفات شديدي در وضعيت انتخابات استان كهگيلويه و بويراحمد به وجود آمده است.
وي با اشاره به اين‌كه بايد علل و عوامل اين تخلفات انتخاباتي مشخص شوند، خطاب به تجمع‌كنندگان گفت: حركت شما به حق است و مسئولان بايد به خواسته شما توجه كنند.
دهرابپور با تأكيد بر اين‌كه در انتخابات مجلس هشتم حوزه بويراحمد و دنا تخلفات فاحش در آرا وجود دارد بيان داشت: همچنين استفاده از بيت‌المال و منافع شغلي در تمامي ابعاد در اين دوره از انتخابات مشهود است.
وي با اشاره به اين‌كه برخي از دستگاه‌هاي اجرايي از اين تخلفات حمايت مي‌كنند، تصريح كرد: افرادي وجود دارند كه مي‌خواهند مردم به حق‌خواهي خود برسند.
رئيس ستاد رايحه خوش خدمت در استان خطاب به تجمع‌كنندگان گفت: ما سه روز وقت داريم تا به نتيجه انتخابات اعتراض كنيم تا بتوانيم به حق خود برسيم.
گفتني است، اعتراض هواداران اين كانديداي نزديك به طيف دولت در حالي انجام مي‌شود كه در حوزه‌هاي انتخابيه گوناگون، مجوز برگزاري كوچكترين تجمعي براي هواداران كانديداها داده نمي‌شود.
همچنين ادعاي تقلب در انتخابات بويراحمد و دنا در حالي مطرح مي‌شود كه مقامات عالي كشور و دولت تأكيد كرده‌اند، انتخابات كاملا سالم برگزار شده است.
از بويراحمد و دنا، ستار هدايتخواه، كانديداي جبهه متحد اصولگرايان و نماينده كنوني اين حوزه به مجلس راه يافته است.

هیچ نظری موجود نیست: