۱۳۸۶ اسفند ۵, یکشنبه

كشت 1000 هكتاري شبدر برسيم در شهرستان نيكشهر



كشت 1000 هكتاري شبدر برسيم در شهرستان نيكشهر

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل ازخبرگزاري فارس: مدير جهاد كشاورزي نيكشهر گفت: گياه شبدر برسيم در سطح يك‌هزار هكتاري در سطح شهرستان نيكشهر كشت مي‌شود.

پيربخش دانش امروز در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس در نيكشهر گفت: كشاورزان نيكشهري در كاشت گياهان علوفه‌اي بخصوص شبدر برسيم فعاليت چشمگيري داشته‌اند. وي افزود:

در سالجاري بيش از يك‌هزار هكتار از اراضي زراعي شهرستان نيكشهر به زيركشت اين گياه رفته است. دانش گفت: شبدر برسيم گياهي است علوفه‌اي و در فصل پاييز كشت مي‌شود و بين 4 تا 6 چين در سال برداشت مي‌شود كه بطور متوسط از هر هكتار 80 تن برداشت مي‌شود. وي افزود: محصول شبدر برسيم در تناوب كشت برنج صورت مي‌گيرد و آب و هواي نيكشهر براي كشت اين محصول بسيار مناسب است. دانش اظهار داشت: شبدر برسيم محصولي است كه به تعليف دام مي‌رسد و مازاد آن علاوه بر مصرف دامهاي شهرستان به ميزان قابل توجهي به شهرهاي چابهار، كنارك و سرباز صادر و به فروش مي‌رسد كه اين امر درآمد خوبي براي كشاورزان نيكشهري دارد. وي گفت: علاوه بر اين شبدر برسيم باعث غني سازي خاك شده و بعنوان كود سبز براي رشد محصول بعدي نيز از آن استفاده مي‌شود. دانش افزود: شهرستان نيكشهر 15 هزار اراضي قابل كشت زراعي و باغي دارد كه با 4 هزار و 900 منابع آبي از جمله قنوات، چاه و چاه‌كها و چشمه آبياري مي‌شوند. وي گفت: همچنين 800 مورد بند خاكي سنگي ملاتي، گاويوني دارد كه همگي در پي بارندگيهاي اخير پرآب شده‌اند و سال آبي خوبي براي كشاورزان منطقه در پيش رو است

هیچ نظری موجود نیست: