۱۳۸۶ اسفند ۱۱, شنبه

آمریکا و نسبت جمعیتی زندانیان کشورهای جهان



تازه ترین گزارش از تعداد افراد زندانی در امریکا، نشان میدهد بیش از یک درصد از بزرگسالان امریکا در زندان به سر می برند. بر اساس این آمار آمریکا بیشترین تعداد محکوان به حبس را میان کشورهای جهان دارد.

تازه ترین گزارش از تعداد افراد زندانی در آمریکا، نشان می دهد بیش از یک درصد از بزرگسالان آمریکایی در زندان به سر می برند. بر اساس این آمار آمریکا بیشترین تعداد محکومان به حبس را میان کشورهای جهان نسبت به جمعیت خود دارد.
در گزارش مرکز تحقیقاتی پیو Pew در آمریکا که روز پنجشنبه نهم اسفند ماه منتشر شد، از این کشور خواسته شده که دوره زندانی متهمان کم خطر را کوتاه کند.
در این گزارش تاکید شده است: «ایالات متحده آمریکا بیش از هر کشوری در دنیا زندانی دارد.»
بر اساساس آخرین آمارهای اخذ شده از تمامی ایالت های آمریکا، بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر پشت میله های زندان های فدرال یا بازداشت گاه های محلی به سر می برند. شمار این زندانیان، حدود یک درصد جمعیت ۲۳۰ میلیونی بزرگسالان امریکا است.
این آمار نشان می دهد که تعداد زندانیان در آمریکا حتی از چین، به عنوان پر جمعیت ترین کشور دنیا هم بالاتر است چرا که چین اعلام کرده است یک میلیون و ۵۰۰ هزار زندانی دارد. روسیه هم تعداد زندانیانش را ۸۹۰ هزار نفر اعلام کرده است.
گزارش مرکز Pew بر اساس آمار ژانویه گذشته یک مرکز بین المللی مطالعه در باره زندانیان تهیه شده است. این آمار توسط «مرکز مطالعات بین المللی زندان» در کالج سلطنتی لندن منتشر شده است.
این گزارش همچنین می گوید آمریکا با آمار ۷۵۰ زندانی از هر ۱۰۰ هزار نفر از جمعیتش، از کشورهای ایران و آفریقای جنوبی هم پیشی گرفته است.

تعداد زندانیان به ازای هر صد هزار نفر از جمعیت در کشورهایی که بیشترین تعداد زندانیان را دارند.


بر اساس آمار مرکز تحقیقات در باره زندانیان، آفریقای جنوبی با آمار ۳۴۱ نفر، ایران با ۲۲۲ نفر و چین با ۱۱۹ نفر زندانی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر از جمعیتشان، پس از آمریکا در رتبه های بعدی قرار دارند.
در اروپا هم روسیه و سایر جمهوری های پیشین اتحاد جماهیر شوروی، بیشترین تعداد زندانیان را دارند. روسیه ۶۲۸ نفر، بلاروس ۴۲۶ نفر، گرجستان ۴۰۱ نفر و اکراین ۳۴۵ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیتشان زندانی هستند.
افزایش هزینه های زندان ها
بر اساس این گزارش، در آمریکا افزایش تعداد زندانیان در ایالت ها، باعث افزایش هزینه ها شده است که می تواند منجر به بروز بیماری و فشار بر زندانیان شود. این عوامل هم به نوبه خود می تواند باعث تکرار جنایت یا افزایش بزه کاری شوند.
در سال گذشته در ۵۰ ایالت آمریکا، بیش از ۴۹ میلیارد دلار برای اصلاح مجرمان هزینه شده است. این بودجه تنها حدود ۱۱ میلیارد دلار، بیش از بودجه ۲۰ سال پیش است.
این در حالی است که میزان افزایش هزینه های زندان، شش بار بیشتر از افزایش بودجه برای پیشبرد تحصیلات عالی است.
به طور میانگین، هر ایالت ۸/۶ درصد از بودجه خود را صرف اصلاح مجرمان کرده است.
در حال حاضر، بودجه ای که چهار ایالت ورمونت، میشیگان، اورگان و کنتیکت برای اصلاح مجرمان صرف می کنند، بیش از هزینه ای است که صرف تحصیلات عالی می کنند.
سن رنی سندرز، یک محقق مستقل از ایالت ورمونت در این باره می گوید: «این حقایق تلخ بازتاب اولویت های ملی اشتباه ما است»
سوزان اورهان، مدیر مرکز Pew در آمریکا می گوید برخی ایالت ها سیاست کم کردن هزینه های اصلاحات مجرمان را پیش گرفته اند. او می گوید: «ما می بینیم که به مرور ایالت های بیشتری به دلیل تنگناهای بودجه هشیار می شوند، این ایالتها می خواهند در برابر جنایت محکم بایستند اما از طرفی می خواهند در بودجه هم صرفه جویی کنند.»
به عنوان مثال، ایالت کانزاس و تگزاس استفاده از انجمن های سرپرستی و دوره های آزمایش صلاحیت را برای مجرمان کم خطر آغاز کرده اند.
سال گذشته، تعداد زندانیان در ۳۶ ایالت از جمله زندان فدرال آمریکا افزایش یافته است. بیشترین مقدار افزایش ۱۲ درصد و از ایالت کنتاکی گزارش شده است.
بر اساس آمار مرکز تحقیقات در باره زندانیان، آفریقای جنوبی با آمار ۳۴۱ نفر، ایران با ۲۲۲ نفر و چین با ۱۱۹ نفر زندانی در مقابل هر ۱۰۰ هزار نفر از جمعیتشان، پس از آمریکا در رتبه های بعدی قرار دارند.
فرماندار این ایالت، استیو بشیر، ماه گذشته گفت در ۳۰ سال گذشته، میزان جرم در این ایالت ۳ درصد افزایش یافته است در حالی که شمار زندانیان تا ۶۰۰ درصد افزایش یافته است.
این گزارش همچنین می گوید میزان افزایش تعداد زندانیان به موازات افزایش جمعیت آمریکا پیش نمی رود. در عوض تعداد بیشتری از مردم به دلیل سخت تر شدن قضاوت در دادگاه ها به زندان می افتند.
همچنین آمارها برای برخی گروه های جامعه افزایش چشمگیری یافته است. به عنوان نمونه، در حالی که در محدوده سنی ۲۰ تا ۳۴ سال تعداد مردان سفید پوست زندانی یک نفر به ازای ۳۰ نفر از جمعیت جامعه است، این آمار برای مردان سیاه پوست یک نفر به ازای هر ۹ نفر از جمعیت جامعه است.
آمار دیگری در مورد زندانیان زن در محدوده سنی ۳۵ تا ۳۹، نشان می دهد که تعداد زنان سفید پوست زندانی، یک نفر به ازای هر ۳۵۵ نفر و در مورد زنان سیاه پوست یک نفر به ازای هر ۱۰۰ نفر زن سیاه پوست در جامعه است.
در سراسر آمریکا، تا تاریخ اول ژانویه حدود یک میلیون ۶۰۰ هزار نفر در زندان های ایالتی و بیش از ۷۰۰ هزار نفر در بازداشت گاه های محلی زندانی بوده اند.
رادیو فردا

هیچ نظری موجود نیست: