۱۳۸۶ اسفند ۶, دوشنبه

افزایش نوزاد کشی توسط والدین در آلمان نگران کننده است



به گزارش آژانس خبری تفتان ،کریستین بفایفر » مدیر پژوهشکده جرم شناسی در ولایت سکسونیای آلمان می گوید که موارد قتل کودکان به دست والدینشان در شرق آلمان 3 تا 4 برابر در مقایسه با ولایتهای غرب آلمان افزایش یافته است .

او تاکید داشت که شاید علت این امر به مادران جوانی برگردد که در ولایات شرقی آلمان زندگی می کنند و در انزوا و فقر هستند و نمی توانند نقش خود را به عنوان مادر به مانند مادران غرب آلمان ایفا کنند .

وی افزود : پلیس به 3 قتل نوزاد شیر خوار در ولایت براندربورگ در شرق آلمان دست یافته و ادامه داد : پژوهشکده او در حال بررسی تمامی قتلهای رخ داده در ولایات شرقی آلمان است که حدودا بین 900 و 1000 مورد قتل می باشد و در 10 سال اخیر قوانین قضایی مختلفی در حق والدین در آلمان صادر شده است .

با اشاره به اینکه در همان زمان 150 مورد از این قتلها مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد 3 نوع از مادران اقدام به کشتن فرزندانشان می کنند که به نوعی این سه گروه در هم تنیده شده اند ، وی ابراز داشت که حدود یک سوم تا یک چهارم این قتلها متعلق به زنانی است که بارداری خود را پنهان می کنند و بدون کمک پزشک کودک خود را به دنیا می آورند و سپس آنها را یا می کشند و یا بدون مراقبت رها می کنند .

وی تاکید کرد که این نوع از مادران بسیار تنها بوده و در انزوا روزگار را سپری می کنند و این مادران تمایل و یا توانایی اجرای نقش مادری را ندارند به مانند مادران دیگر که من جمله آنها دانشجویان دختر هستند .

لذا می بینیم در دسته دیگر که حدود 50 تا 60 درصد از مواردی است که این پژوهشکده به بررسی درباره آنها برآمده ثابت کرده ، شرایط زندگی سخت برای والدین نقشی اساسی را در ارتکاب به این جرم ایفا می کند .

وی افزود : معمولا والدین جوان در آغاز کار تصمیم می گیرند کودکانشان را تربیت و بزرگ کنند ولی بعد از اندکی در برابر سختی ها و مخارج آن احساس ناتوانی کرده و در این موقع پدر یا مادر نوزاد را برداشته و آنقدر تکان می دهد تا بمیرد و یا از بار تربیت وی شانه خالی می کند و او را رها می کند ، به مانند حادثه ای که برای فلوریان 6 ماهه رخ داد و والدینش او را در رودخانه انداختند .

وی ادامه داد نوع سوم مادران ،زنانی هستند که از بیماریهای روانی رنج میبرند تا جاییکه موارد قتل کودکان به دست انها به 15 تا 20 درصد می رسد

هیچ نظری موجود نیست: