۱۳۸۶ اسفند ۵, یکشنبه

آخوند حکومتی: برای آینده انقلاب نگرانیم

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از سایت حکومتی آفتاب: حجت‌الاسلام«سید محمدعلی ایازی» عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، نادیده گرفتن رای مردم و دخالت نظامیان در انتخابات را دو آفت دانست و گفت: «این دو مساله در شرایط کنونی دغدغه جدی دوستداران حضرت امام و انقلاب است و ما را در رابطه با آینده انقلاب نگران کرده است».
ایازی در توضیح این دو مساله گفت:« همانطور که حضرت امام درباره جایگاه رای مردم تاکید داشتند و فرمودند «میزان رای ملت است» اصولاً‌ نگران این بودند که حکومت به عنوان دینی بودن نباید خود را قیم مردم بداند و رای مردم را نایده بگیرد و این حق مردم را کوچک بشمارد».
وی اظهار عقیده کرد:« این اولین جایی است که می‌تواند زمینه‌های جدایی حاکمیت از مردم و نیز فساد حکومت را ایجاد کند و مردم احساس پیوند با حاکمیت را نداشته باشند و در نتیجه مشروعیت حکومت از بین برود».
ایازی با اشاره به وظیفه شورای نگهبان در صیانت از آرای مردم تصریح کرد:« شورای نگهبان وظیفه‌اش صیانت از حق مردم است و نباید به دلیل اینکه خودش تفسیر خاصی از آرمان‌های انقلاب دارد. دیگر تفسیرها را غیر انقلابی بداند».
وی تاکید کرد:«‌شورای نگهبان برای این عمل می‌کند که از آرای مردم صیانت کند نه اینکه از جریان خاصی حمایت کند».
حجت‌الاسلام ‌ایازی در ادامه، دخالت نظامیان در انتخابات را آفتی دانست که به انقلاب آسیب می‌رساند و اظهار داشت:«یکی از مهم‌ترین آفت‌ها برای انقلاب این است که قدرت زور بخواهد وارد تصمیم‌گیری و آرای مردم شود».
وی اضافه کرد:« همان‌طور که آیت‌الله توسلی نیز در آخرین سخنرانی‌اش به وصیت‌نامه امام اشاره کرده،نظامیان حق ندارند وارد انتخابات شوند،نظامیان نباید به بهانه اصولگرایی طبق تفسیر خودشان از یک جریان خاص در انتخابات حمایت کنند».

هیچ نظری موجود نیست: