۱۳۸۶ اسفند ۵, یکشنبه

ساندی تلگراف: تصميم مشرف به کناره گيری از قدرت

به گزارش آژانس خبری تفتان روزنامه ساندي تلگراف از احتمال کناره گيري قريب الوقوع رئيس جمهور پاکستان از سمت خود خبر داد.
اين روزنامه در شماره امروز خود نوشت برخي معاونان پرويز مشرف به اين روزنامه گفتند وي درصدد است به جاي آنکه منتظر بماند تا مخالفان پيروز در انتخابات پارلماني او را مجبور به کناره گيري کنند، خود از سمت رياست جمهوري کنار برود.
يکي از افراد نزديک به مشرف گفت پس از آنکه سه حزب اصلي پيروز در انتخابات هفته گذشته اعلام کردند دولت ائتلافي تشکيل خواهند داد و قول دادند رئيس ديوانعالي کشور و شصت قاضي ديگر را که مشرف در ماه نوامبر برکنار کرده بود مجددا ابقا کنند گزينه اي براي او نمانده است.
يکي از دوستان نزديک مشرفت گفت، او صحبت در باره کناره گیری از قدرت را آغاز کرده و به نظر من مسئله چند روز ديگر مطرح است نه چند ماه چون وي مايل است خروج موقرانه اي از قدرت داشته باشد.
به گفته معاونان عالي رتبه مشرف، وي مي خواهد از جنگ قدرت با پارلمان تازه منتخب که در آن مخالفانش از نزديک به دو سوم اکثريت لازم براي استيضاح و برکناري او از قدرت برخوردارند اجتناب ورزد.
به گفته مقامات رسمي ، رئيس جمهور پاکستان پس از اطلاع از نتايج انتخابات در صدد استعفاي فوري بود اما وفاداران حزبي اش وي را متقاعد ساختند که کناره گيري ناگهاني مي تواند بحران آفرين باشد.

هیچ نظری موجود نیست: