۱۳۸۶ اسفند ۶, دوشنبه

ادامه حملات ترکیه به مواضع شورشیان کرد



به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی ارتش ترکیه می گوید در چهارمین روز زد و خوردها با چریک های حزب کارگران کردستان (پ ک ک )در شمال عراق، 41 چریک کرد در یک منطقه دور افتاده مرزی کشته شده اند.
ارتش ترکیه اعلام کرده که در این درگیری ها دو سرباز ارتش ترکیه نیز جان خود را از دست داده اند.
به گفته مقامات ارتش ترکیه نیروهای این کشور مواضع جدایی طلبان کرد را گلوله باران کرده و تجهیزات و تسلیحات آنان را منهدم کرده اند.
یک وبسایت طرفدار حزب کارگران کردستان (پ ک ک ) می گوید چریک های جدائی طلب کرد، ده ها سرباز ارتش ترکیه را کشته و در چندین نقطه نیروهای ترکیه را وادار به عقب نشینی کرده اند.
دولت عراق از ترکیه خواسته است نیروهای زمینی اش را از شمال عراق خارج کند و کاخ سفید آمریکا یک بار دیگر اظهار امیدواری کرده که حضور سربازان ارتش ترکیه در شمال عراق، کوتاه مدت بوده و حملات فقط متوجه مواضع شورشیان کرد باشد.
سخنگوی دولت ترکیه در واکنش به این درخواست گفته است عملیات ارتش ترکیه در شمال عراق تا زمانی که لازم باشد ادامه خواهد یافت.
سربازان ارتش ترکیه هفته گذشته تهاجم گسترده ای را علیه نیروهای حزب کارگران کردستان، آغاز کردند و در این عملیات برای نخستین بار نیروهای زمینی ارتش ترکیه وارد مناطق شمالی عراق شدند.
در پی آغاز عملیات، رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، از ترکیه خواسته بود که عملیات نظامی در شمال عراق را تا حد ممکن کوتاه کند.
رابرت گیتس خاطر نشان کرده بود که ترکیه برای منزوی کردن پ ک ک و کاهش حمایت از این گروه باید یک رشته اقدامات سیاسی و اقتصادی انجام دهد.
آقای گیتس گفت تجربه آمریکا در عراق و افغانستان نشان داده است که عملیات نظامی باید همراه با تلاش هایی برای توجه به خواسته ها و رفع نارضایی اقلیت ها باشد

هیچ نظری موجود نیست: